Scones

Dagarna ser väldigt lika ut varje dag. M väcker mig 06:15 varje dag och sen rullar det på i ett! Lektioner, möten och utvecklingssamtal och sen är det kväll när jag kommer hem. Igår fick jag i alla fall finfint besök av Mia och Linda. Scones stod på menyn och det har blivit min favorit på sistone. Sjukt smidigt och alltid lika gott med nybakat bröd. För att inte tala om hur gott det luktar! Mitt recept ser ut så här:

4,5 dl. vetemjöj (varav 0,5-1 dl är fullkornsdinkel)
1 dl yoghurt (funkar även med filmjölk)
1 dl mjölk
2 tsk bakpulver
1 rejäl klick baksmör ca. 50 g.
flingsalt efter smak

Platta ut 2 scones på bakplåtspapper. Toppa med rostade pumpa- och solrosfrön och flingsalt + ev. örter. Ca. 10 min. i mitten av ugenen i 250 C. Klart!



/Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0