Julgodis

Jag tycker om att fixa här hemma. Speciellt i juletid! Medan Lilja sover passar jag på! I år har jag passat på att baka julgodis. Perfekt "gå-bort-present"! I år testade jag UnderbaraClaras nötrutor, som var riktigt goda. Och så gör jag alltid en sorts julgodis som mamma alltid gjorde när vi var små. Vi har alltid kallat dom för "Cillas julgodis". Jag vet inte vem denna Cilla är, men det är mina favoriter och de ska finnas med på gottebordet på julen hemma i Långaryd! Här kommer receptet:
 
Smält 100 g. smör. Häll i 2 dl. grädde och 4 dl. socker. Rör om! Låt koka i 5 minuter. Lägg i 200 g. ljus blockchoklad. Rör tills chokladen är smält. Rör sedan i 24 godissockerbitar som är klippta i fjärdedelar. Rör om och när de nästan är helt smälta häll över i en form. Låt stå i kylen över natten och skär sedan i lagom stora bitar. Klart!
 
 
/Josefine

Kommentarer
Postat av: Amanda

Bra julgodistips, alltid uppskattat:) ska garanterat testas!

Svar: Tack för senast! Hoppas det ska smaka. kram
Josefine

2012-12-18 @ 00:51:16
Postat av: Hillevi

å dessa gjorde jag igår kväll! Super goda! Tack för bra tips!

Svar: Visst är som smarriga! Jag hoppas vi hinner ses efter er semester. Ha det så bra! Kram
Josefine

2012-12-19 @ 16:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0