Gobiten

Klockan är eftermiddag och jag och lilltösen har inte varit utanför dörren idag. Jag brukar alltid passa på att ta en långpromenad på förmiddagen när Lilja sover. Men denna vecka har varit full med olika aktiviteter varje dag så idag tar vi oss en day off. Vi har haft pyjamas på oss tills nu. Jag tog mig en uppiggande dusch vilket var nödvändigt för att vakna till liv. Se sista två nätterna har Lilja haft svårt att somna riktigt gott. Jag ska absolut inte klaga eftersom vi varit bortskämda med problemfria nätter sen hon föddes, men nu är det något som spökar. Hon har svårt att komma till ro på kvällen och sen vaknar hon flera gånger och är jätteledsen. Först trodde jag att det var drömmar, för det skulle tydligen vara vanligt vid 5 månader, men nu börjar vi misstänka att det kanske är tänder på gång... Det är svårt när man inte kan fråga dom små liven. Det enda jag kan göra är att trösta, sjunga "Vargsången" och "Trollmor" tusen gånger och hålla om, och ändå känner man sig lite otillräcklig... Men trots många tårar inatt är hon som en solstråle idag. Nu har hon "hittat" sitt huvud så ena handen klappar huvudet eller örat hela tiden. Hon ser riktigt fundersam ut... Min lilla gobit!
 
Såhär pigg var hon sent igår kväll, långt efter det hon borde sova...
 
/Josefine

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Åhh lilla stumpan!! Jag minns såväl när jag gick halva natten och sjöng varjsången oxå! :) med nått mantra att "det är bara en fas, den går öven". Och de gör den ju, lite för fort tycker jag såhär i efterhand! Saknar er, alla tre!! KRAM Faster :)

Svar: Fina du. Förhoppningsvis var det bara nåt tillfälligt. I natt har lilltösen sovit gott! Ha det fint i snön. kram
Josefine

2012-12-07 @ 14:28:21
URL: http://mamalarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0