Varing för text...

Då har den nya vardagen börjat. Mitt sommarlov tog slut förra veckan och Marcus började att jobba igår. Så nu är det jag och Lilja som myser om dagarna. Det kommer att kännas tomt när Marcus inte är hemma om dagarna men jag förstår ändå att det är inte alla som är hemma i sex veckor när man fått en ny familjemedlem. Det har varit en så bra start!
 
Jag och Lilja började vår första ensamma dag med att sova till halv 11! Ska väl tillägga att vi var uppe en stund tidigare på morgonen, men sen somnade vi om. Efter det promenerade vi ner till stan för en god lunch med ett riktigt gott tjejgäng! Vi mötte upp Evelina, Alicia, Camilla, Julia och Maya på Sandys.
 
Sen på kvällen var det allt annat än lugnt här hemma. Lilja som så sällan skriker längre stunder var inte alls nöjd. Jag vet inte om det var något med magen eller om det var den tryckande värmen. Hon var så arg från sju tills det att hon somnade halv 12. Jag hoppas att det bara var något tillfälligt. Man känner sig så otroligt hjälplös och otillräcklig när ingenting man gör hjälper. Hur som helst har vi sovit gott i natt och hon vaknade halv 8 och var på ett strålande humör. Idag ska promenera ner till stan och Lilja ska väga och mäta sig på BVC. Eftersom jag verkar ha grädde istället för mjölk i brösten lär viktkurvan fortsätta rätt uppåt! Det är så skönt att hon växer, så behöver jag inte nojja mig över det också...
 
/Josefine

Kommentarer
Postat av: Emelie E

Hej!=) Stackars lilla Lilja, vet hur det känns när de skriker så länge, man känner sig helt hjälplös =(. Ella hade ju magknip, något som funkade jättebra var en slags magknipmassage, man trycker lixom upp knäna mot magen, med ganska fast tryck, då brukar luften komma ut. Ni kan ju testa om hon skriker lika mycket en annan gång iaf. =) Ha det gott! ps vi ses gärna på en fika någon dag framöver. kram

2012-08-22 @ 11:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0