10-poängshelg!

En helg skulle ibland vara ett par dagar längre. Men trots det har denna helgen varit alldeles perfekt. 10 poäng!Fredagskvällen spenderades med Mia och Anders. Anders var kvällens kock och bjöd på riktig höjdarmat. Lite fotboll och vin på det och sen somnar man alltid lika gott en fredagkväll. Igår tog jag och M en riktig härlig sovmorgon, stabil frukost framför Nyhetsmorgon utan någon som helst stress i kroppen. Underbart! Jag och Hanna möttes på Actic där vi svettades en timme på cirkelträning. Hem för snabbfix och vidare till Evelina, Johan och deras goa tulta. Storhandling på Maxi och sen den efterlängtade lördagsmyspyskvällen med Marcus. Minns inte ens när det hände senast. Vi gjorde en smarrig hemmagjord pizza med mozzarella, lufttorkad skinka, roccula och soltorkade tomater toppad med pesto och solroskärnor serverat med fetaostfyllda oliver. Mmmmm! Sen fick jag äntligen se "Water for Elephants" jag velat se så länge. Jag måste säga att det var en riktig magisk film. Så vacker!



Som om inte detta skulle räcka för att bli en perfekt helg så har även denna dag varit så bra. Efter att vaknat helt utvilad 07:30 och ätit frukost och hunnit med lite hemmafix körde jag ut till Östra stranden för en promenad med Julia och Maya. Vädret idag har gett så mycket energi! Hem igen och vi fick besök att Mathilda och hennes två prinsessor. Elina och Stella joinade och vi gav oss ut på utflykt. Vi traskade bort till Landalssjön (såg ut som vi skulle vara borta en vecka med all packning!) vid Galberget där vi grillade korv, myste, "ploppade" sten och busade. Fick inte med mig kameran, så jag kan tyvärr inte bjuda på denna mysiga utflykt. Macus och alla tjejrna!Nu ska vi avsluta denna perfekta helg med lite grille hos grannarna.

/Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0