Motorcykel-trip

Igår var det en mulen dag och då passar det mycket bra att åka motorcykel. Jag, Marcus, Mamma och Pappa gav oss ut på en långtur. Fösta stoppen hos Marie och Charlie i Borås. Charlie har verkligen växt så det knakat! En stor kille som går alldeles själv och pratar med allt och alla. Vi åt lunch på "Viskan", ett supertrevligt ställe med världens bästa pastasallad. Det är när man besöker andra städer som man inser att Halmstad inte är den bästa stad vad gäller mat. Hur som helst, efter Borås åkte vi vidare till Alingsås där vi strosade en lite stund och fikade på stans bästa fik! Sen skulle vi börja hemåt, men Pappa ville bara köra "en liten avstickare" vilket innebar 10 mil extra, men fin utsikt fick vi! Hemma sent på kvällen efter ca. 35 mil. Och det kändes i rumpan att man suttit så länge. Men jag insåg att vår dagslånga tur motsvara ca. en Vätten-runda och då ska jag väl inte klaga! Det blev ingen Måndagsklubb med tjejerna. Jag och M orkade inte ens köra hem till stan, utan sov en natt till i Långaryd.


Alltid känner man sig lika välkommen hos Marie!


Mysiga Viskan


Såhär åker man vagn i Borås!


Sötnöt!


Fika i Alingsås


Pappas utsiktskulle



Hela coola gänget!

Idag har jag varit trött hela dagen. JAg gjorde en blixtvisit hos Mormor och Morfar och på Nissalund, men sen har jag bara tagit det lugnt här hemma. Det behövs ibland.

/Josefine


Kommentarer
Postat av: hillevi

visst är alingsås mysigt?!

2011-07-28 @ 18:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0