Vuxenpoäng

Idag har jag och Marcus varit hos Leila, eller jag menar Mathilda, och hennes fina familj i Slättåkra. Så mysigt och vilka kakor sen! Alltid lika god fika och idag imponerade hon dessutom med äkta, hemmagjord chai-latte. MUMMA!



Men jag har inte bara frossat i bakverk idag, nejdå. Jag har skrapat ihop sisodär 1330 vuxenpoöng.

- Frostat av frysen = 350 p.
- Köpt en blompinne för att rädda min amaryllis = 460 p.
- Lagat storkok = 200 p.
- Blivit riktigt glad då min amaryllis äntligen blommade ut = 320 p.

Denna glädje av min amaryllis grundar sig i att jag dödar ALLA min blommor, även kaktusar! Antingen vattnar jag för mycket, för lite, för varmt eller för kallt. Jag tänkte faktiskt ta ett kort på detta ståtliga underverk, men jag kände att det finns gränser...

/Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0