Djerba!



Ja, då var vi hemma efter en magisk vecka på Djerba. Vi hade gärna stannat några dagar till! Allt har varit toppen. Boendet, maten och vädret. Men allra bäst under resan var den fantastiska stranden vi tillbringade dagarna på och vår safari-tur ut i Sahara. Stranden slog faktiskt en hel del av stränderna i Thailand. Vit sand och kristallklart vatten och runt 26-27 grader! Tvådagars-trippen bjöd på ett riktigt äventyr: jeepsafari i sanddynorna, besök hemma hos männsikor som fortfarande bodde i grottor, kameltur i solnedgången och sen en natt under stjärnorna. Ett minne för livet!

Vi har hunnit rå om varandra, många salta pussar ha det blivit. Mycket kärlek! Vi har även slagit rekord i att äta vattenmelon. Sen tillhör jag inte dom som likt korvarna på Statoil ligger och pressar i solen. Det har faktiskt nästa varit för varmt för det. Istället har jag mest legat under parasollet, njutit och läst bra böcker och druckit öl. Så särskilt brun är jag inte. 

Och så har jag lärt mig knyta "Sahara-turban". Jag har nog inte tidigare förstått vad turbaner fyller för funktion. Men när det är 50 grader och solen står i zenit var min fina vita turban ett måste!

Som vanligt packar jag ju med mig alldeles för mycket kläder. Med bästa plagget på resan var helt klart min turkosa strandtunika som jag fyndade på Lindex-rean för 50 kronor. Perfekt att slänga på sig när det var dags för lunch och när solen var som starkast.

SE UPP, HÄR KOMMER BILDBOMBNING!

















/Josefine


Kommentarer
Postat av: Anonym

fina bilder

2010-08-31 @ 13:32:35
Postat av: victoria alf

Så underbart Josefine. Välkommen tillbaka till Sverige, ses imorgon!

2010-08-31 @ 16:00:39
Postat av: mia

Ooooh så underbart!!!!! Mycket fina bilder!

2010-08-31 @ 19:50:48
URL: http://miala.blogg.se/
Postat av: Jessika

Hej vännen! Ni verkar har haft det toppen på er resa, är bara "lite" avundsjuk. Saknar min fina vän! Hoppas allt bra med dig och att vi ses snart!

Kram Kram

2010-08-31 @ 22:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0