Fredagsmys




Kavaj: Lindex. Och nya mössan som jag fick av min söta mamma, också Lindex.
 
Vilken underbar fredag. Först några härliga jobbtimmar på musikskolan. Fick blåsa liv i min saxofon som jag inte har lämant lådan sen jag var full på Valborg! Men det gick fint och blockflöjtsundervisningen gick bra. Sen hemma väntade en underbar fredagkväll med kycklingsallad från Capri, tända ljus i hela lägenheten och Idol. Fredagsmys!






Avslutade med en superenkel äppelkompott med vaniljglass.

Koka upp en halv dl vatten med saften från en halv citron och en msk honung. Lägg i vaniljstång och en massa kanel och 2 skivade äpplen. Låt koka under lock i ca. 5 minuter. Avsluta med att riva i lite ingefära. Lägg och och toppa med vaniljglass och lite kanel. Mmmmm!

/Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0