På tal om...

ARIEL. Ett av mina försa minnen är när jag och Evelina såg "Den lilla sjöjungfrun" på bio Jag var kanske fyra fem år. Är man lillasyster gör man som sin storasyster säger till en att göra. I början av filmen kommer sången "Havet är djupt". Då sa Evelina att efter den sången är bion slut och eftersom det inte var lördag så skulle vi inte få behålla godiset (vilken såklart var påhitt!). Så jag hetsåt upp hela godispåsen under sången...  Kommer verkligen ihåg hur jag tryckte ner alla bitar. Saken var ju bara den att filmen pågick en timme till, och där satt jag lurad och proppmätt. Blir ju godisillamåenda bara av höra låten! Hade Evelina sagt åt mig att äta kattmat hade jag troligtvis gjort det. För man gör ju som storasyster säger. För man vill ju vara som henne. Sånna är ju liksom syskonreglerna. Evelina är nog fortfarande
lite av en Idol. Även om jag inte skulle äta kattmat för hennes skull idag. 
 

Kommentarer
Postat av: mathilda

låten är 3,04 du måste verkligen vräkt! haha

dessa syskon!:)

2009-03-26 @ 17:17:06
URL: http://mathildak.blogg.se/
Postat av: Josefinfinfine

Ja, det kan jag lova!

2009-03-26 @ 20:06:03
URL: http://josefinesmelodi.blogg.se/
Postat av: hillevi

hihi, en så rolig historia!=)

2009-03-26 @ 20:25:58
Postat av: Evelina

Oj, nej gud, jag skäms! :D fast sjukt kul ändå.



"Havet e djupt", man kommer verkligen ihåg låten väl. Tycker den e as bra, faktiskt! Har nynnat på den hela kvällen här nu :P



Men du, tur att de "bara" va godis då.

Förlåt mej...

2009-03-26 @ 20:33:48
Postat av: ida

mkt kul inlägg :)

ja känner igen mig i evelina...

de fanns ju inget roligare än o lura lillan lixom.

hon va ju precis som du skrev alltid trög o gick på allt.. ;) haha ! tur man fortf e vän me sin sis.. o att hon e den bästa man har.. hihi

ha en fin helg me din sis nu min bästa josefiiiine


pok//Ida

2009-03-27 @ 16:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0