Samvetet då?




Idag har jag både hunnit med skola och jobb, så det blev en lång dag. Kom hem, fixade mat och slötittatde på "Unga mödrar" på kanal 5. Efter bara ett par minuter hade jag en enda fråga: -Går det inte hitta en enda klok gravid/mamma i 20-årsåldern i hela Danmark??? I serien får man bara möta helt blåsta brudar som antingen behöver ta hjälp av faderskapstest, undslippa fängelse eller göra bröstförstoring för sina sista pengar. Programmet visar en helt galen bild av unga mammor, eller? Det som gör mig ännu argare är att jag under samma dag sett två, relativt unga, höggravida tjejer MED CIGARETT I MUNNEN. Varför, vaför gör dessa tjejer på det viset???

"Om du röker eller snusar när du är gravid får fostret i sig många skadliga ämnen. Det kan leda till att fostret växer för dåligt eller till och med dör. "  vårdguiden.se

Vad gör man om barnet senare i livet har någon form av skada som kan kopplas till rökning? Vill man ha det på sitt samvete??? Om man är gravid och dessutom ung borde man väl känna en lust att bevisa för alla i samhället att man klarar av att ta hand om ett barn. En som minsann har överbevisat för alla hur bra mamma man kan vara, fast man "bara" är 21, är min kära vän och svägerska Mathilda. Hon är verkligen raka motsatsen till dom tröga danskarna på kanal 5. Så hatten av för Mathilda och alla andra unga mammor som visar att man inte behöver vara 35 för att bli en fantastisk mamma! Jag beundrar er!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Åhh vännen! Det är sånnt som får en blödig mamma som mig att börja gråta vid datorn! TACK! Det värmer j'tte mycket att höra!!!

2009-02-02 @ 19:54:01
URL: http://mathildak.blogg.se/
Postat av: Beudrare

1-0 till josefine!

2009-02-12 @ 21:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0