Mening

Solen har gett energi till många idag. Espresso Houses uteservering var överfylld med glada människor. Men så sker saker som gör att mycket i livet tappar sin mening. Det var inte min familj som drabbades, men det kunde lika gärna varit. För livet kan ta oväntade vändningar för människor. Idag har jag påminnts om att mina vardagsproblem är totalt betydelselösa. Det spelar inte någon roll om jag har utväxta slingor i håret eller om jag inte dammsugit under sängen. När ett barn mister livet inser man att man ska njuta av livet för det kan försvinna i ett ögonblick. Helt utan förvarning. Livet är fruktansvärt orättvist ibland och man kan inte ta någon för givet. Inte ens ett barn. Idag lever vi i ett så högt tempo att vi glömmer bort våra nära och kära. Jag vill uppmana alla att stanna upp och ta sig tid för att finnas till för varandra. Imorgon kan det vara för sent.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Livet är tragiskt

2009-04-03 @ 15:02:45
Postat av: mathilda

Mamma berättade. Det finns nog inte ord som kan beskriva de hemska! Det är en sån sak som bara inte får hända!!!

2009-04-04 @ 08:10:09
URL: http://mathildak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0