Min "Bucket List"...




Ibland händer det att en film, eller bok verkligen griper tag i en. Får en att börja tänka. Jag måste erkänna att "The Bucket List", med Morgan Freeman och Jack Nicholson, var en sådan film. Såg den med min kära mor och far igår och jag har verkligen funderat på den sen dess. För er som inte har sett den (hyr den!) handlar den om två svårt cancersjuka män, en miljadär och ensam och en med inte så mycket pengar men en stor familj. De får båda beskedet att de bara har månader kvar tills dess att de ska dö. Då skriver de tillsammans en att-göra-lista, saker som de vill uppleva innan de dör. Tanken slog mig så klart vad som skulle stå på min lista. Döden känns såklart fruktansvärt avlängsen, men så PANG! - en medelålders kvinna överkörd på Stora torg. Klart att man tänker- Det kunde varit jag! 

Är jag lycklig? Om jag skulle dö imorgon, skulle jag ångra något jag gjort eller inte har gjort? 

Tack och lov inser jag att jag är lycklig! Jag har hittat mannen jag vill dela resten av mitt liv med, jag har en familj som alltid finns där och såklart alla vänner som jag faktiskt vet att jag kan ringa mitt i natten. Så visst, jag lever nu ett rätt knapert studentliv men trots det känner jag mig rik. Men visst finns det en del saker som jag verkligen vill göra, saker jag drömmer om. Så här kommer min alldeles egna lista:

- Hoppa fallskärm
- Dö utan att undra vilka som kommer på min begravning
- Inte dö ensam
- Ta dykarcertifikat-
- Vandra på den kinesiska muren
- Bestiga Mount Everest... SKÄMT!!!
- Skriva och publicera en bok
- Hjälpa någon som behöver det på riktigt
- Bli världens bästa mamma
- Kyssa världens vackraste människa

(vissa saker är redan avklarade...)

Ta hand om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0