Veckans hjältar

Nu är jag vaken och det är dags för att ta fram adventspynten! Mysigt mysigt! Kanske hinner jag med att  baka lite lussekatter också!
Men först vill jag dela ut en utmärkelse: Veckans hjältar.

"Hjälte är i allmän betydelse en beundransvärd person som utför stordåd, och som på så sätt vinner stor heder och ära."

I veckan inträffade det en trafikolycka utmed Nissastigen. En man körde av vägen. Han kunde inte ta sig ur bilen och hörde hur alla bilister valde att inte stanna för att hjälpa honom, trots att bilen var väl synlig från vägen. Utmärkelsen "veckans hjältar" går därför till min kära vän Johanna och hennes Jonas som var dom enda som stannade. Dom ringde 112 och tog hand om den skadade mannen tills räddningstjänsten kom till olycksplatsen. Nu tänker ni säkert att det är väl självklart att man stannar, men det är tydligen inte så självklart eftersom alla andra bilar bara passerat. Som tur var klarade sig mannen bra.
Kanske är det värt att tänka tanken: Tänk om det är jag som ligger fast i bilen och ingen stannar? Dagens hjältar kan inte flyga eller lyfta ton, men det är dom som tänker lite mer på sina medmänniskor än bara på sig själv.
Så, Johanna och Jonas, ni blev veckans hjältar!

image11

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul med veckans hjälte...du är ju sååå fin!!!

2008-11-29 @ 12:21:15
Postat av: Josefine

Man blir bara veckans hjälte om man verkligen förtjänar det! kram på dig

2008-11-29 @ 12:41:50
Postat av: Ida

Kul o läsa din blogg !! :)

du skriver fint !

krams

2008-11-30 @ 01:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0