Begravning

" Begravning, jordfästning, ceremoni inför gravsättningen av ett lik.
Se gravskick för olika former av gravar"
-Wikipedia


Kista vid begravning

Det har blivit många spelningar på begravningar... Visst är roligare med bröllop, samtidigt som jag vill ut och spela.
Men jag tycker det känns lite fel att tjäna pengar när någon dött,
men den enas bröd, den andras bröd, det är väl så man säger...
Det är något visst med begravningar. Det spelar ingen roll vem som ligger i kistan,
för det är en speciell spänning i luften. Klart att det är hundra gånger värre när det är
någon som man känner som ligger i kistan, men jag blir tagen varje gång.
Det handlar inte bara om "gravsättning av ett lik" utan om ett liv som är slut.
Idag höll begravningsentrepenören ett så fint tal att jag inte kunde stoppa tårarna.
Så det fina vibratot i rösen idag var egentligen en stor gråtklump...
 
"Tro" är dagens melodi, Josefines melodi.



 (Sjukt tråkig video. Och frågan är: Vad gör Helena Bergström där??? Men strunt i det. Låten är fin!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0