"Det är duo jag ikväll"

Idag är jag ledig. En välförtjänd eller kanske snarare välbehövd. Det har varit en hård med mycket lyckad helg. Det började i tordags, med vad som skulle vara en liten picknick på RIX-fm-festivalen med tjejerna på jobbet. Men det slutade med en blöt kareaoke-kväll på Mårtensson. Men gud så skoj vi hade det! Tjejerna på Lindex rockar verkligen fett! 
Sen på fredag var det till att jobba igen (såklart) och efter det direkt till Håkan Hellström som spelade i parken. Jag har ju inte lyssnat på honom sen i 8:an så jag är ju inget fan på det viset. Men jag måste erkänna att när som gamla låtarna kom så är det en viss känsla som infinner sig. "Nu kan du få mig så lätt" är alltid lika fin... Efter konserten var det dags för Bull's och som tur var blev det inte så många öl.
Lördagen var även den en toppendag, fast ännu mer toppen! Det är nåt visst med After-beachen i Tylösand. Trots det var molnigt är det så somrigt. Men GUUUUD så mycket folk. Nästan på gränsen till jobbigt. Kanske var det därför jag inte kände för att gå ut... Men efter en power-nap och en pizza var det bara att ta sig till förfesten hos Linda och Mia. Och vilken förfest! (Synd bara att den blev så kort.) Så kul att vara samlade alla tre. Blir inte så ofta nu för tiden, men när det bli, då blir det verkligen fest!  Efter en dramatisk taxiresa (inte populärt att Linda spillde ut en öl i växellådan.... Helvetes-jävla-att-ni-inte-kan-hålla-i-burkarna-helvete!) var vi ute i Tylösand. Och där kan vi snacka köööö. Trots att vi var där innan halv elva. Tack och lov att Mia fixat med oss på VIP-listan! Väl inne på Leffes hade vi alla så kul och sen kom Marcus, Systern min och Jonas så då blev det ännu mera skoj! Vi dansade (på krossat glas) så länge fötterna orkade. Med andra ord, ännu en kväll vi sent glömmer!
Igår åkte Marcus på fiskeresa med killarna så Julia kom hem till mig (min söta "lillasyster") och vi hade en riktigt tjejekväll. Vi lagade god mat och kollade på en rikig tjejfilm. Så mysigt hade vi det. Hon sov över och det är bra för jag gillar inte riktigt att sova ensam... Idag var planen att ta hand om det ständigt växade klädhögen, men jag har inte kommit så långt än... Ibland behöver man ta det lite lugnt. Mamma, mormor och morfar har varit inne och hälsar på. Alltid lite kul att trägga "di gamle". Nu sitter jag i soffan och börjar ladda inför första fotbollsträningen efter uppehållet... Känns lite motigt nu, men säkert kul när jag väl kommer dit. Håller tummarna att Mia hänger med. Tråkigt att köra till Torup ensam.
 

Ta hand om er!

/Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0